Städ dag

Morgonen började med att lillen väckte oss vid kl 08:45 och var hungrig. Så han fick välling till frukost. Varken jag eller sambon orkade äta någon frukost idag. Eftersom vi somnade sent igår så var vi väldigt trötta (vi har fallit ur rutinerna igen). Men jag fundera på om kl 07:00 är för tidigt att gå upp och istället ställa klockan på 08:00. Men iallafall idag så har jag och sambon lekt med lillen, även mormor har lekt väldigt mycket med honom. 
 
Men idag så var vi också tvugna att storhandla så det åkte sambon på att göra, skrev en lista till honom vad som behövdes osv. Medans han var borta och handla så passade jag på att städa hela huset, dammsugning och skurning. När jag städade så hade mormor hand om lilleman, men dock så gick jag in till vardasrummet där dem var, då och då och kollade till dom. Lillen gillar verkligen dammsugar ljudet, för han satt och stirrade och fnissade lite grann, när jag drog den över golvet. Idag blev det dock ingen träning men jag har nog bränt en hel del kalorier på städningen.
 
På eftermiddagen så har vi lekt och busat och försökt hålla litten på gott humör. Nu när han har blivit 8 månader så har han förändras en hel del. Jag känner knappt igen min egen bebis, han vill upp och ned från knät hela tiden, sen när han sitter själv och man leker med honom blir han missnöjd efter en liten stund och vill upp i knät igen och så fortsätter det så (upp och ned, ned och upp) Sen har han blivit väldigt svår sövd, ligger och ålar omkring i sängen och i famnen trycker han sig bakåt så man nästan tappar honom.
Har läst på nätet att detta är en fas bebisen går igenom, till exempelt att han försöker knyta an och "skriker" efter uppmärksamhet men samtidigt att han försöker bli lite självständig. Nu på senaste tid blir han jätte ledsen om jag lämnar rummet eller om hans pappa lämnar rummet också. Så det är väldigt kämpigt just nu. Men det är en del av hans utveckling, klagar dock inte. Förresten förut innan denna fasen så lyssnade han till ett "nej" och "ajj ajj" ifall han gjorde något han inte får - till exempelt att ta tag i björnarna på hans sängmobil. Men nu så lyssnar han inte till de orden längre och bankar på björnarna rätt rejält och så har han börjat bita oss. Men aja fasen kommer gå över så småning om. Bebisars utveckling är rätt farsinerande, ska göra mitt bästa för att han ska bli nöjd och ha det bra.
 
Just nu sover lillkillen, han somnade tidigt ikväll och jag hoppas att han sover för natten, så att han väcker oss vid ca 08:00 imorgon så vi får lite rutiner tillbaka. Själv tänkte jag nog vara vaken ett tag till och kolla på någon serie eller spela något spel, väldigt länge sedan jag spelade dator.
 
Imorgon blir det nog en tur med vagnen i de vackra vintervädret, det kom rätt så mycket med snö idag (har också skottat idag). Sen blir det nog det vanliga, ta hand om hushållssysslor och massor med lek, tänkte även laga mat och puréer till lillplutten. Det börjar bli dags att fylla på, han är matglad den lille sötnosen. Godnatt på er.
 
 
 
Kategori: Mamma
Taggar: Familj, barn, mamma;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: